HUBrussel.ORG: Studiekeuze na secundair onderwijs ! - HUBrussel.ORG

Jump to content

Meer Weten Over Ehsal? Stel Hier Al Je Vragen!

Ben jij op zoek naar meer info over de HUB? Dan ben je hier op het juiste adres!

Dit forum is opgericht en wordt onderhouden door HUBstudenten. Daarom is HUBRUSSEL.ORG helemaal onafhankelijk van de instelling.

Als je hier een vraag stelt, wordt die beantwoord door studenten die op dit moment aan HUB studeren. Wil jij weten waarom zij gekozen hebben om voor HUB te studeren of wat zij vinden van hun richting? Stel dan hier je vraag.

Hier kan je terecht voor AL je vragen in verband met de opleidingen die HUB aanbiedt. Aarzel niet ze hier te stellen! Druk gewoon op de knop "New Topic".
Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Studiekeuze na secundair onderwijs ! Help!!!

#1 User is offline   BennyD140790 

• Slaagkans 0%
  • Group: Members
  • Studies:Andere

Posted 23 October 2008 - 10:50 PM

Hey, ik ben een student van het laatste jaar Handel ( TSO-richting ). Volgend jaar wil ik verder studeren aan de HUB, het probleem is dat ik nog steeds twijfel welke richting ik uit wil. Ik twijfel tussen afstudeerrichting economie, rechten en bedrijfskunde. En tussen Handelswetenschappen. De meeste mensen dat ik ken raden me aan om geen rechten te volgend omdat dit te moeilijk lijkt als je uit een TSO-richting komt :???: . Klopt dit? Ik zelf ben er vrij zeker van dat ik het aankan, maar nu begin ik toch te twijfelen.

Denken jullie dat je van uit een TSO-richting de afstudeerrichtng economie, rechten en bedrijfskunde aankan? Zijn er zo'n studenten dat dit doen uit een TSO richting en wat is jullie ervaring met deze richting?

Greetz

Greetz
0

#2 User is offline   Keet 

• Voorzitter EHSAL.ORG
  • Icon
  • Group: Oud mod/admin
  • Interests:Voetbal, economie en goeddraaiende forums :-)
  • Studies:Handelswetenschappen

Posted 28 October 2008 - 12:35 PM

In principe moet je dit zeker aankunnen. Je moet er gewoon voor zorgen dat je voldoende inzet hebt, dan lukt het zeker!
Bezoek mijn <a href="http://keet11.wordpress.com/" target="_blank"> ongelooflijk interessant blog</a>! En klik ook <a href="http://www.keytradebank.com/nl/openonline/default/MM1111284079" target="_blank">hier</a> eens!
0

#3 User is offline   joene 

• Administrator EHSAL.ORG, Vicevoorzitter Studentenraad
  • Icon
  • Interests:voetbal, tennis, computer, uitgaan, ...

Posted 28 October 2008 - 12:45 PM

wie niet waagt, niet wint... ;)
0

#4 User is offline   Keet 

• Voorzitter EHSAL.ORG
  • Icon

Posted 28 October 2008 - 12:53 PM

Ik ken trouwens mensen die het gedaan hebben :-)
Bezoek mijn <a href="http://keet11.wordpress.com/" target="_blank"> ongelooflijk interessant blog</a>! En klik ook <a href="http://www.keytradebank.com/nl/openonline/default/MM1111284079" target="_blank">hier</a> eens!
0

#5 User is offline   joene 

• Administrator EHSAL.ORG, Vicevoorzitter Studentenraad
  • Icon
  • Interests:voetbal, tennis, computer, uitgaan, ...

Posted 28 October 2008 - 01:29 PM

ik ook, voorbeelden genoeg
0

#6 User is offline   BennyD140790 

• Slaagkans 0%

Posted 01 November 2008 - 10:16 PM

Mijn keuze staat vast hoor. Wat de mensen ook zeggen, rechten ga ik volgen. Zal wel zien wat er uit de bus komt he. Als ik het zelf wil zat dat wel lukken zekers :D

Mercikes

Greetz
Greetz
0

#7 User is offline   Keet 

• Voorzitter EHSAL.ORG
  • Icon

Posted 03 November 2008 - 03:02 PM

Graag gedaan :-)
0

#8 User is offline   Laws of attraction 

• Slaagkans 0%

Posted 09 February 2010 - 04:21 PM

View PostBennyD140790, on 23 October 2008 - 10:50 PM, said:

Hey, ik ben een student van het laatste jaar Handel ( TSO-richting ). Volgend jaar wil ik verder studeren aan de HUB, het probleem is dat ik nog steeds twijfel welke richting ik uit wil. Ik twijfel tussen afstudeerrichting economie, rechten en bedrijfskunde. En tussen Handelswetenschappen. De meeste mensen dat ik ken raden me aan om geen rechten te volgend omdat dit te moeilijk lijkt als je uit een TSO-richting komt :???: . Klopt dit? Ik zelf ben er vrij zeker van dat ik het aankan, maar nu begin ik toch te twijfelen.

Denken jullie dat je van uit een TSO-richting de afstudeerrichtng economie, rechten en bedrijfskunde aankan? Zijn er zo'n studenten dat dit doen uit een TSO richting en wat is jullie ervaring met deze richting?

Greetz

Heey,

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik wil zeer graag in september Rechten gaan studeren aan de HUB maar aangezien iedereen er zo negatief over is, begin ik te twijfelen. Dus mijn vraag aan jou; heb je rechten gestudeerd en hoe beviel het je? Ik weet het echt niet meer.
Leerkrachten kunnen zo negatief zijn, ongelofelijk! Maar dat maakt mijn motivatie alleen maar sterker, echter kan ik wel niet ontkennen dat ik er schrik van heb gekregen.

& nog een vraagje ivm de samenwerking met KU Leuven. Is dit een verplicht traject? Want ik zou liever gewoon in Brussel blijven studeren, moest ik Rechten gaan studeren aan de HUB.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!
0

#9 User is offline   Smooth 

• Slagen met Grootste Onderscheiding
  • Icon
  • Group: Administrators
  • Interests:Racen
  • Studies:Handelsingenieur

Posted 10 February 2010 - 10:31 AM

De HUB biedt geen master-opleiding aan, daarvoor moet je sowieso naar de KUL. De VUB biedt wel een bachelor en masteropleiding aan. Je zou na je bacheloropleiding op de HUB eens kunnen aankloppen bij de VUB maar ik denk niet dat die je met open armen zullen ontvangen. De KUL daarentegen wel omdat de programma's van de HUB en KUL op mekaar zijn afgesteld.

Over de opleiding rechten kan ik zelf niet veel vertellen, waarschijnlijk wel iemand anders. :smile:

Succes nog met je keuze!
Smooth
0

#10 User is offline   Laws of attraction 

• Slaagkans 0%

Posted 10 February 2010 - 11:17 PM

View PostSmooth, on 10 February 2010 - 10:31 AM, said:

De HUB biedt geen master-opleiding aan, daarvoor moet je sowieso naar de KUL. De VUB biedt wel een bachelor en masteropleiding aan. Je zou na je bacheloropleiding op de HUB eens kunnen aankloppen bij de VUB maar ik denk niet dat die je met open armen zullen ontvangen. De KUL daarentegen wel omdat de programma's van de HUB en KUL op mekaar zijn afgesteld.

Over de opleiding rechten kan ik zelf niet veel vertellen, waarschijnlijk wel iemand anders. :smile:

Succes nog met je keuze!

Eerst en vooral Mercii voor u antwoord (a)

Dat is inderdaad wel lastig. Het enige dat ik nu kan doen, in mijn ogen, is een school zoeken die dit wel aanbied.
Jammer dat enkel voor de eerste twee bachelorjaren op de HUB terecht kan maar daar is niks aan te doen.
Ik kan ze moeilijk eventjes gaan verplichten om een volledige bachelor en master aan te bieden op de HUB omdat Miss Laws of Attraction liever in Brussel blijft ipv naar Leuven te gaan :P

Dankuuwel !!
0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users